Sagan om vinet

Nu har jag bannemig arbetat 7 dagar i rad och två till ska det bli. "Tok" tänker ni, "Tok" tänker jag.
En sliten,vinutarbetad,förvirrad svensk tjej i Norge, det kan ju aldrig sluta väl. Men, låt mig berätta en liten saga om det så kallade vinet. Druvan. Drulen.

Vart är boxen?


En dag bestämde sig grefve mount christ att jogga en sväng i vindruvelunden, gredosberget. Mount blev oerhört sliten och valde att ta sig en lur på toppen av berget. Utan vetskap så låg Mount på 3 jästa druvor. Förargad och en smula besviken försöte greven borsta bort vätskan från sin kropp. Han slickade sedan på fingret, av okända skäl, och ett rus omringade hans arma kropp. Han hade upptäckt vinet. Dag efter dag, natt efter natt så trampade greven. 1 flaska blev till 2 och 2 flaskor blev till en box. 1000 år senare så ligger ungdomen och skvalpar i ett tetrapack, sjungandes och trallandes. Snipp snapp slut, vinet tar aldrig slut.


Jag drack mycket vin igår helt enkelt. För första gången besökte jag "fjoset" som är en bar i Lom. Sliten bar.


Kommentarer
Postat av: J

haha vilken fin historia. Nu vet man!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback