Nørge-Update

Hej Allesammans!

Står just nu och jobbar, så jag kommer inte kunna hizzla ner hela værldens sagor!

Hær i Lom går allt som smort! arbetar och står i.
Det finns en hær, som jobbar som diskare. Hans namn uttalas " mor din".
skitkul!!!

Vi bor i en sagan om ringen by. Vackra dalar, fors genom byn..sovosv.
AS STORA BERG
alla ær trevliga och hjælpsamma! nemaz problemaz
Restuarangen ær jættefin! 3 och 5-rætters och kockar som ær belønade och vinprovare och HEJ OCH HÅ. Hur vi fick jobb hær? vet inte! men det ær helges sura æpple att bita i. Finns æven lite kocklærlingar, i vår ålder, servitører osv.

kommer igen! saknar er!



Sådær, nu ær jag fri før dagen. Fri ær alltså ledig. Før øvrigt sæger dom "Hellas" till Grekland. Vfan ær det før nå skit?

Nu kan jag kanske berætta lite mer utførligt vad som sker, landet i væst.
Kom hit i søndags/måndags. 4 på natten efter 16 timmar buss. Jævligt ovært, det kan jag lova!
Hann træffa Erkz i typ 2 min i Oslo. Den lite pågen!

Ja, sen har vi somsagt arbetat. Vi arbetar i lite olika skift, så i detta tillfælle springer kathy runt och grejer och jag chillar. Finns inte så øverdrivet mycket att gøra hær. Idag har jag sett någr avsnitt av en jætte dålig norsk serie.
MEN, æven 7th heaven går, så varfør klaga? Ikvæll ska jag ladda upp før norska idol.

Alla som jobbar i serveringen ær snælla och lite halvroliga sådær. Førutom Mor Din ær det alla kocklærlingar. Det finns en kock hær som tævlar i de "norska kocklandslaget", det ær han som lær upp alla.
Ja, vi har væll børjat snacka lite med dem andra som jobbar hær. Och i sinom tid blire væll o hænga med dom.
Men just nu duger det med pussel och bøcker och kass tv.

Jag såg nyss Helge i sin " gå på tur" outfit. Han ær så jevla norsk!!

Lom ær somsagt beheituful. Men vi hann utforska "by centrum" på ca 5 min.
Finns coop, bibblo, kiwi ( B affær ), statoil, Esso, NAV, minibank, museeum, 2 barer ( varav en skitsnygg i vårat hotells kællare). Sen ære lite souviner butiker, apotek och dylikt.

Ja, nu får det ræcka med uppdateringar. Jag ær i Norge, jag læntar hem då och då, men det funkar helt klart. Jag førstår typ 1/3 av vad alla sæger. Men det kommer gå bra. Jag håller på o lær dem svenska. "ÆFTERÆTT"

PUSS

Kommentarer
Postat av: mattias widlundh

miss u guys, ni verkar ha det bra iaf, skönt! chilla lugnt och hälsa mor din! ;)

Postat av: MICKAN

hej !
jag ser att ni dragit iväg till Norge, det är väl du som är kompis med Malin Backlund va ? :) jag tänkte mest höra hur ni fixade jobb där, jag är skälv sugen nämligen!
Lycka till =)
micis

2007-09-13 @ 19:49:23
URL: http://michaelan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback