Ledigt är vackert

Idag sken solen! Hej på dig, sa jag då.

De senaste dagarna har jag inte gjort något av värde, det gick bra på jobbet i lördags.
Idag tog jag mig själv i kragen och tänkte göra lite vuxna ärenden på stadens gator och torg. Besöka banken och fixa,styra och avboka tåg tickets till Denmark ( det vart inge Roskilde!).

Började mitt äventyr med att gå till kärrans brevlåda för att, hämta upp min och eriks ticket ( ja,jag vet Erik. Jag är din hjälte!)
Gick sedan hem för att ringa viktiga,vuxna och beslutsamma samtal till SJ. DET VAR FAN INTE 5 MINUTERS VÄNTETID, DIN AUTOMATISKA KVINNO-SJ-RÖST! !

Fakk dis shit, sa jag tufft, och la på luren innan någon hann svara.

Styrde då min kos ner mot bussen för att åka ner på stan och försöka fixa det hela på stationen.
Det kommer då förbi en grå, mycket ful, bil. I sitter en Simon,jocke och Oppe. Simon hade, dagen till ära, tagit sitt körkort! Underbart för mig som då fick skjuss ner på stan.

Min tur var inte med mig på staden då tågstationen hade fått "sommartider" och stängde 10 min innan jag klev innanför dörren. Fakk dis shit, tänkte jag och rambade mot Nordea banken. Där blev jag helt plötsligt 100 år gammal, eftersom jag fick gå före, p.g.a Förmånskund. Smaka på den, läderlappen!

Shoppade lite vans och shorts på rea, från stadium alá H&M. Hälsade även på Lollo i sin misär, på Intersport. Sen kom min Man hem från jobbet och vi (HAN) skjussade hem oss till mig. Här är det förövrigt lonely ligan, då mina päron är i Österrike och semestrer. Vildar!
Jag lagade gourmét mat till min man. Kyckling i Limesås med färskpotäter och sallate. Japp, jag är bäst på allt.

Är aspepp på Arvika. Mmm..mumma du!

aja, skål


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback