Skog och fisk

Lördag idag, gör det automatiskt till att det var fredag igår! Fredagen den 13 till och med. Min man trodde att han var otursförföljd, då hans bil hade gått sönder och hans båt krånglade. För mig, väntade inte mannen med lie bakom hörnet. Helt ärligt, och helt oförvånande så kände jag absolut ingen ond karma runt omkring mig.
På kvällen slaskade vi ihop ett mål taccos och kikade på Anders och Måns, Allsång på skansen, My name is earl och senare filmen " The new guy". Mys,snys,bys.

Idag greppade jag och pappa lappen,remmen,bilen,strepen,frepen och storhandlade på Ica maxi. I äkta konsumtion anda. Dock handlade vi jätte nyttig mat och ekologiska ting. Familjen Palm/Andersson kan numer luta sig tillbaka, kanske skaffa en hybrid?

Nä, men kylskåpet är fyllt och menyn är laddad. Ikväll däremot, ska jag hem till Malin Backlund i Enviken.
Enviken är ingen plats, det är en ond plätt på jorden. På denna plats finner man döda kadaver, män med lie, bilar med mintgrön lack, epa traktorer med rosa sittsar och en dildo som växelspak, Människor som inte har fortsatt sitt liv efter 50-talet. Ja, ni förstår vart jag vill komma med detta. Jag är, somvanligt, rädd.

Hos Malin ( förhoppningsvis i ett låst hus med galler för fönstren) ska vi avnjuta en tre rätters och poppa lite skumpa
Sen så blir allting, ännu värre. Då tar vi vårat pick och pack( dvs foten av afrika) upp till.........  Dalstuga´!
Fråga mig inte vad som händer där, hur det händer, när det händer..Jag vet........INGENTING!
Jag vet inte vad jag ska göra, hur jag ska göra, när jag ska göra. Göra vad? jag vet inte.

Skeptisk? absolut. Peppad? till vad då.? Kommer du ha kul? som fan.

Imorgon klockan 10.00 börjar jag på slussbruden. Får se om humörer är på topp då. Man överbord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback