Jag skriver inte på nåt!

Hattigt väder må jag säga. Hattigt, vad menar dom med det ordet egentligen?
"-Oj va vädret är olika hela tiden, va skulle vi kunna kalla det?
- Jo..näe...vette fan alltså..kanske hattigt? eller va sägeru?"
-jo, men fan! hattigt it is"

Igår så var mina män i Falun: Filip och Fredrik. Dom var på harrys och några tjejer i min klass hade hängt med dom( eller hängt efter kanske?) en stund. Då blir man svart i blicken och känner lite halvångest att man inte gick ut.
Lollo och Kathys man var också i Falun: Rikard Wolf. Pappa lunchade till och med bredvid mannen med scar-rösten. Han drack ett glas vin och avnjöt  några skedar soppa.

Shit, Falun är sveriges metropol.

Läste en insändare idag i falukurren som handlade om att allt är skit för ungdomarna i Falun.
Kunde inte hålla med mer! 19 på onsdagar på etage? VAFAN är det för ålder? även om den kanske inte hålls hur strikt som helst utan dom släpper in 18-åringar lite när dom känner för det, så tycker jag fan att 18-åringarna ska kunna veta att dom kommer in. Jävla skitstad, inte konstigt att vi har en man här som byter skjorta typ 10 ggr varje kväll och dansar själv på harrys dansgolv ( se nästa 100 höjdare säsong)

fuckups hela bunten.

INTE ATT FÖRGLÖMMA: när jag satt och väntade på tandläkaren här om dagen så stegade Kalle nordin in ( fuckup i Falun som är "lätt" utvecklingstöd, känd falu-profil som är grrrrymt irriterande)
Han pratade högt med mig om chrille sjögren och visade mig sina Dvd-filmer. Att nämna är att Kalle tror han äger Dalatrafik och blir riktigt pissed off om någon tex sitter med fötterna på en buss-sits. Han gillar även att sitta på samma plats jämt ( som är där barnvagnarna står, om en mamma sitter där blir han väldigt förvirrad och arg) och peta sig själv i näsan. Annan favoritsysselsättning är att peka fuck you till de flesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback