Det omtalade nyårslaget

Nu har det rullat in några bilder i min ägo från nyårskvällen. Det fattas dock en heel deel så ni kan vänta er fler gobitar inom kort.

Det var i iallafall så här att jag,erkz,lollo,katarina och erik åkte till Väddö tillsammans som ligger ungefär vid Norrtälje.
Där har Lollo en stuga som ligger vid havet.

Vi tog vårt pick o pack, åkte med bilen, käkade lite drive-thrue på donken och befann oss sedan i Lollos suermysiga stuga.


jag och Lollo stiger innanför tröskeln efter vitlöksletning i matkällaren

Vi lagade till gourmet mat utan dess like. Bla Marinerade räkor, rostbiffsrullar, kycklingspett med sås på och såser till och en super fräsch potatisallad ( utan majjo o äckliga grejor)
 med soltorkade tomater och sallad.

Till efterätt avsmakade vi en underbar glassbomb med vaniljglass/mango sorbet och en god hallon/passionsfrukt salsa till.

Vi var helt sjukt vuxna. Efter lite thörleys så var vi på gång.


1. Jag och Erkz
2. Jag och Meiton

Vi trodde tolvslaget närmade sig när klockan egentligen bara var halv 9.
Vi sjöng en massa singstar, shottade tequilla, kollade på Robbie på TV, drog feta moves på golvet
( erik, räkan någon?) till slut slog klockan 12 och vi stod på bryggan och kollade på fyrverkerier och skålade i champagne.



"Männen" tände eld på raketerna och sedan gick vi in i huset igen. Vart lite "Roxette-20 år" varför?
Vi kom på att här skulle det ske lite äventyr. Så vi styrde vår kos mot spökhuset men vi gick istället in på en läskig skogsväg.

Mycket onödigt kan tänkas, vi gick sedan tillbaka och somnade in. På morgonen gjorde erik frukost på sängen till alla. Vilken man va!
Vi städade köket och diskade och kollade sedan på en rulle.
Vid halv 6 var vi back on the road igen. När vi kom till ett vägskäl och det stod en skylt till Knutby 4 mil. Så svängde vi. Vi skulle ut på mer äventyr. Det blev ca 6 mil omväg men vi var glada ändå!



Efter den förseningen tog det ett tag innan vi entrade Faluns gråa portar. Men till slut var vi tyvärr hemma.
Men det var en otrooligt värd nyårsafton.

Efter hemkomsten har jag varit med Toste in his apartmenttt och kollat på Band Of brothers.
Idag var jag dock på stan med mami en stund och shoppade lite apoteket stuf.

 sådärja.

Be prepered for more pics!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback