och du får INTE se slutet på filmen

God jul på er allesammans! dagen har rullat på fint i sann traditions anda. Något nytt för i år var att jag avspisade den gamle gode vännen, Kalle Anka. Juleklappisar var däremot något som delades ut. Jag är nu så förberedd för utlandssemester man kan bli! Moneybelt,flight bag, 2 kodlås, stuff bags, Resehanduk i världens minsta förpackning, skrivböcker, pengar och framförallt: en kamera! Sedan fick jag lite andra trevliga ting som förgyller vinter mörkret.

Framför mig vankas släktens mantra, likt en slöja som faller mjukt mot min kyliga kind.
För nu jävlar, nu ska det umgås, likt den värsta av de värsta återkomsterna. Höj på glaset, vinkla hatten och dunk i ryggen. Alltid lika behagligt tryggt med traditioner, och kul är det. Det jag egentligen talar om är att imorgon, ska jag på släkt lunch hemma hos syrran, annandagen åker jag till Västerås för att hälsa på Farfarer ( förmodligen, helt sinnesjukt bakfull och pepp på ålderdomshem) och sen dagen innan nyårsafton vankas det 60-års kalajs i Västerås.

Jag kommer färdas tyst, likt en skugga i nattens mörker!

Jag är egentligen bara nervös inför min resa. Vad har jag gett mig in på? kudos till mig själv om jag öfverlever!

image308

Far och Mor, I indien finns det kor!



Kommentarer
Postat av: Udo, vägarnas skräck

ööööj god jul crazy bro, sattsejja! vi må höras imörum när man ruskat liv i sin arma lekamen och är pepp på att avspisas i dörren efter sex timmers kö. i´m a scatman.

Postat av: Udo, vägarnas skräck

apropå det:

vill du lukta på glöggen?

2007-12-25 @ 02:38:42
URL: http://www.lovetoburn.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback