Tack

Lördagen den 18 november

....gjorde vi Pub engelbrekt förtjänt sitt namn. Vi stapplade in som den forna hjälten. Vi var tappra med bägaren i den ena handen och en dräpt riddare i den andra ( en full jävel med andra ord )
Kvällen inleddes helt lugnt och sansat hemma hos Malin Bodin ( ett helylle svin- bra rim malin?)
Den enda som hade alkohol i blick var malin som surplade i sig ett vinglas efter det andra.

Maja satt och grät inombord eftersom hennes framtid såg ut såhär: jobba på donken vid midnatt.
Fick ett samtal av min man och inbjudan till fest. Vi slog näven i bordet och fastslog att här skulle det festas!
Jag bjöd genast laget runt på min gajol flaska. Medan resten av gruppen nöjde sig så fortsatte jag och Simon ( med huvudet högt och faluvisan glatt i mun) att shotta upp de resterande av sjuttisen.
Inte helt otippat befann vi oss sedan på stan. Som tre fulla chrille.P befann sig jag,jonny och simon i fimpens lägenhet. Det fanns dricka i handen och man sniffade glädje i luften.

Något däremot HELT otippat var att vi, som det första stycket säger, stapplade in på Pub engelbrekt.
Skulle vi gå in där? heeelt självklart var det.
Jag hade självklart min sugardaddy med mig som fick vissla in drink efter drink. ( eller ja, iallafall 2 )

Kvällen hade dock inte slagit sitt sista slag. Efter gitarrsolon på bord och allsång på den extrema nivån så hittade vi, några lagade själar hem till SM.  Jag och Toste gled sedan hem på vår vita häst dvs koppartaxi.
Kärlek är en underdrift!

en ganska tippad kväll i det otippade, så att säga.


HEY. JOHNNY PARK!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback