KOPENHAVN

back to basic in Falun igen. Ska väll ge er en liten inblick hur det var i Köpenhamn

I torsdags klockan 05.00 befann vi oss nere på falu tågstation. Kom vårat tåg? svar nej.
Tåget var inställt och hatet mot Sj totalt. Där bildades också det mest använda ordet under resan( och det med mest bitterhet i) "Kanoon".
06.17 drog vi med tåget till sthlm istället, efter lite direktiv av en surig tågkonduktör.
I sthlm var det ju "snökaos", ja shit konstigt de där med snö i Sverige.
Trots att vi hade bokat våran resa ca 2 mån innan så gjorde ju alla förseningar och inställda tåg att vi aldrig skulle ha några säkra platser på tågen vi åkte med iaf. BITTERT, men humöret var ändå uppe. Vi hade dock turen med oss och slapp stå.
Vi hoppade på ett tåg till malmö där vi möttes av en glad stämma i högtalaren. Det var en skånsk herre som gjorde oss lyriska. 3 timmar efter den tid vi egentligen skulle vara i köpenhamn befann vi oss iallafall på plats. Allting började iallafall gå vår väg och vi hittade till vårt hotell "St Thomas". Vilket super hotell, det rekomenderar jag STARKT.

ca 800-900 kr för tre nätter med frukostbuffé, riktigt fräscha rum.
Vi fick också toalett/dusch på rummet tack vare att det var nå fel på det rummet vi skulle ha. Lucky hey!

Det vart fin middag på en italiensk resturang och sen lite MTV music awards på tv.
Mtv var ju i staden samma kväll som vi kom. Så det var extremt mycket folk ute på en torsdag, och vi befann ju oss i samma stad som : pharell, kanye west, snoop,justin,knoxville,Diddy.
Jag och Lollo var skrämmande säkra på att vi skulle festa loss med grabbarna men kathy tog ner oss på jorden illa kvickt.

lollo och jag-lenny

Lite Tuborg i plastslaska senare så tog vi oss en titt på allt rabalder på stan.

På fredagen käkade vi superfrulle hos Thomas ( st ) sen var de kultur som stod på schemat.
Vi snackar nationalmuseét, kunga huset-amelianborg, rådhusplatsen ( notera även den snart nerplockade MTV-scenen), en marmor kyrka och flanering på ströget. Vi hittade också den bästa affären någonsin, heaven on earth: Urban outfits
På kvällen vart de thai-mat take away, piss gubben entrade, Lollo råkade käka upp en chili och dog i panik. Lollo skulle dämpa draken i hennes hals med lite suriga godisar.

LOLLO "LINNEA, FÅR JAG TA EN TILL GODIS?"
jag " Ja..bara du slutar andas"

På kvällen shottades de cuba och sen vart de utgång på det sjukaste stället någonsin, någonstanns
"La hacienda/the dance floor". Redan i kön visste vi att vi skulle mötas av någonting vi inte riktigt visste fanns. På techno golvet stod de killar med lysrör och dansade som duracell-kaniner. Vi drev sönder stället till max och hade en fin afton.

Lollo, kathy, lenny

Lördag morgon var en pina utan dess like. Jag bekantade mig ganska rejält med toaletten inne på vårt rum och det kändes helt klart: inte stabilt att upptäcka Köpenhamn.
Vi gick iallafall in på Urban outfits och shoppade loss. Det vart ett par undergril trosor och en junk food T-shirt för min del. Sen tog vi en buss( vi gick överallt annars, powerwalks for the win!) till Christiania.
Ett mycket speciellt ställe. Det luktade ju inte rosor och hav i luften precis. En hel del snygga målningar och en mycket speciell känsla framkallade iaf besöket.

En sallad på kringlan senare befann vi oss på spritshopping. Kathy höll på att avlida ( BK) i nödgihet och till slut kunde vi slappa hemma på hotellet. Några Royal och pizza senare så var vi ute på jakt efter ett schysst ställe att gå ut på. Vi hittade "Retro". Vi satte oss ner och tog oss en varsin bärs. En thomas-dileva look-a-like ( utan håret ) satte sig bredvid oss och var den äckligaste, läskigaste människan jag mött.
Han försvann till slut till allas glädje och vi mötte våra nya danska vänner "Emil i lönneberga" bla.
Underbara människor som bjöd oss hej vilt på drinkar,öl och shotts och rosor. Många skratt senare tog vi farväl och three happy gawls vandrade till hotellet.
Tre timmar senare ( inte en minut mer) skulle vi upp och packa och fixa. Lite mellanmål inhandlades på 7/11. Vi var inställde på en lugn och skön resa hem. Icke.

10.23 skulle tåget till malmö gå. 10.40 kom det. Vi insåg illa kvickt att vi skulle missa tåget från malmö till norrköping och därmed alla tåg därefter. Vi blev otroligt trötta och skrattade åt helvetet ändra fram till malmö. Väl där skulle vi gå till kundtjänst och styra upp det hela. Vi mötte hatet själv. We like to call her "sj-fittan". Hon var världens segaste mest inkompitenta människan jag mött. Efter mycket sura miner och extremt dålig kundservice satte vi oss på tåget till Mjölby. Väl på tåget hör vi i högtalarna att dom som ska till falun ( vi 3) ska inte gå av i mjölby. Vi blir förvirrade men till slut kommer de en konduktör som förklarar för oss att det har blivit fel och att det tåget vi satt på inte stannar i mjölby. SJ-FITTAN har varit i farten igen.
Det hela känndes som ett stort skämt, vi får flytta platser eftersom vi inte har några. Vi går med bestämda steg mot en första klass kabin och tänker def. inte flytta på oss. Efter lite glassande där så kommer vi fram till sthlm som blev vår nya destination. Där fick vi besöka kundtjänst för 740 gången. VI lämnade över boken ( våra biljetter, nybokade biljetter osv osv) Och fick ett tåg som gick till borlänge där de skulle bytas till Falun. Vi fick glassa i första klass medans resten av tåget var smockat. Men fun-time var inte över. Tåget var försenat så vi missade självfallet tåget i Borlänge till Falun. Sömn på tre timmar och ett hat mot sj tog vår livslust ifrån oss. Vi fick åka anslutningsbuss till Falun som var smockad och tre timmar senare än beräknat var vi framme i Falun. ALDRIG MER TÅG!! fick iaf skjuss hem med Lollos mamma, senare på kvällen dök även Toste upp

Men hur som helst så var själva köpenhamn otroligt värt! Danmark är ett daejligt land!

matilde               Junk food          tuborg

Aik kammade inte hem guldet=PISS. Men, från superettan till 2 i allsvenskan är heelt klart godkänt. Hedrade dom idag med mina AIK socks.