Guldpalmen

Guldpalmen här, ska rapportera lite om en helt vanlig ( fast väldigt hektisk) arbetsdag på jobbet.
Slirade som vanligt in på jobbet 20 över 7. Min hjärna har aldrig riktigt förstått vad som har hänt förns klockan slår 10.00. Men det blir en god frukost med arbetsgänget, som jag har kommit att gilla väldigt mycket.
Fick otroligt mycket cred från alla dem idag, Anna ( min chef) kallade mig för "söt karamell" ( rätt så läskigt) och Teddan kom på ett nytt nickname till mig ( efter Big L och Linnejal) "Guldpalmen, eftersom du stigit i grad". Fint!

Visste att det skulle bli en sjukt stressig dag då diskmaskinen var kapott och Emma sjuk. Jag är, lite ofrivilligt, utnämnd till Teddans stekare "de e stek". Stekte kykling i alla dess former innan jag ställde mig för att slaffsa på mat åt hungriga och kaksugna gäster.

Det var 1 miljard människor på samma plats och det var verkligen stress. Men det gick bra till slut. Avslutade lunchen med celeb's då jag hjälpte Sanna och Jenny kallur.

Sedan var vi typ 3 personer som städade hela Carianna och det tog väldigt lång tid. Kunde inte avlägsna mig från platsen förns vid kvart över 5.

Solen stekte dock fortfarande och jag kunde med glädje kika runt på Bra och B innan de stängdes igen.
Hittade en vit tisha, clips till 90-festen och en asball necissär.

Cyklade sedan hem i sommaren och jag kunde icke sluta le. Allt blir så omvänt när solen dyker upp och blommorna slår ut. Såg ett jättegulligt gammalt par som höll om varandra när dem vandrade längst det gröna gräser och alla de nyutslagna blommorna. Det luktar så extremt gott, man har en somrig låt i i-poden och man kan inte sluta le. Åh, svensk sommar när den är som bäst!

image365




Imorgon måste jag börja 20 min tidigare. Inte bra för Guldpalmens hjärna.

Kommentarer
Postat av: moa

du är en working class hero guldplamen! fight on!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback