Klockan tickar och jazzen består

Jag har ICKE förglömt denna käraste blogg. Jag har vart delaktig på personalfest på fossheim. Det resulterade i en kul kväll utan störra skandaler ( för mig själv), vilket jag tackar och bockar för. Det kunde ju gått åt helvete, till exempel.

Vi gick o la oss frammåt småtimmarna och som avslutning vart det ett litet jazzföredrag i Mikals rum som mest slutade med att jag vanställde mitt kära Africa ( foten av). Vi är iallafall 4 själar som ingått i en kulturell pakt på fossheim och har avnjutit en till jazzkväll med mycket intressant fakta, film om jazz OCH rödvin. Jag och Louise valde ut de allra billigaste vinet på monopolet och det blev "Amigo". Amigo var INGENS vän, fyfan för ett äckligt vin. Det var oumbärligt att leva tillsammans med och fick åka straight down to vasken. Vi plockade ut vin nr.2 som vi hade valt ut. "Rödvin" hette de och var fantastiskt! Hurra för vin.

Annars jobbar jag med att servera norska,svenska,tyska,amerikanska och så vidare, människor. Hela dagarna lång.

Nu klockas klockan och snart kommer min kille hit. Min kära kille som förmodligen förlorat sig ute på fjällä eftersom han aldrig kommer. Jag har spenderat dagen med väntan. Jag har till och med badat i iskallt vatten för att få tiden att gå.
Jag har till och med ätit glass och brytit mina sundhetsvanor. Jag har till och med solat i 30 grader och druckit rom&coke.
Kämpigt!

Men snart, snart, snart kommer han och jag hoppas det blir en fin tid i Lom de närmaste dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback