Stadsvetenskap

Latté i Stockholms rusningstrafik. Ni borde skjuta mig, så kliché är jag!
Sitter och inväntar bocken Kåre som är på väg att hämta mig. 11.15, ett avtal är ett avtal.

Dagarna i Stockholm har vart jävligt sköna. Jobbigt att inse, men jag gillar denna stad.
Jobbigt att inse igen, men jag börjar få samma pirr i magen som när jag besöker London när jag är här. Vad menas med detta? ska mitt öde ta mig hit? skit samma!

Kärran har visat mig runt i staden, och vi tog inte ens en fot in på drottningatan! Vi har varit riktiga kultursvin och besökt, inte bara ett, utan TVÅ museéum! Det är bara ren och skär galenskap, det ska ni ha klart för er!
Vi var inne på Nordiska museét och Historiska. Där gick vi och låtsades som om vi brydde oss om viktiga forntida ting. Boråsmannen, Ötzi, Birka, Borka, Barka, silvermynt i olika skepnader, August Strindberg, mode genom tiderna. Listan på intressanta utställningar kan pågå i all evighet. Va dem blev lurade,kultureliten!!
Annars var vi mest som vanligt folk. Typiska människor. Nästan som sthlmare. Vi lunchade i små gränder, secondhandade ( ord?), satt på waynes och drack te med Hilli.  Kärran, gourmét kocken, bjöd även på smakfulla middagar.

Idag hittade jag, ensam ,från Hornstull till centralen. Like a glove!

Ja, som ni ser, jag är nu ett fullfjädrat as! Men snart är jag hemma igen, back to basics, back to lantis, back to reality.
En gång en dalkulla, alltid en dalkulla. Skål för mig själv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback