Vad fan pågår?

Mina föräldrar står och bakar paj i köket, till studenten. Va? studenten?
Jag tror inte jag har en jävla aning vad som verkligen pågår, är det meningen att jag ska gå ut skolan för alltid?
Ja, tydligen. Man vaknar ju upp, ständigt överraskad. Är fan inte kul o vakna: "NÄE? ELLER?JO?"
Kan inte vara särskilt pepp heller eftersom jag inte vet vad som sker i min närvaro för tillfället.
Men det kommer nog göra själva studentdagen ännu fetare, eller?. Eller??....eeeell...er?

Jag är helt drulesjukt trött för tillfället. Jobbat från 10.30-18.00. Och vid halv 10 bär det iväg till ännu ett jobb.
Och grejen med det jobbet är: Jag kan det fan inte!!
Det känns sisodär. Får lov o hålla tankarna på pengarna. My mind on the money and My money on my mind.
En annan grej som är desto roligare var gårdagen. Chillade hemma hos Allan och grillade i goda vänners lag.
Man har helt klart blivit vuxen när man fixar o donar, har knytis, lagar tillbehör och sallad, avnjuter en kall öl till middagen. Förr i tiden drog man ju på en omarinerad lök på grillen, tillbehöret var en 2 kg hink med eldorado potatissallad och man sipprade pissljummen 3,5%. Även det en härlig tid, som ni ser.
Vi satt alltså o chillade med cigg i ena näven och ett vettigt samtalsämne i den andra.
Kollade på när Allan agerade spritharen och sen vart det lite nonfiction.

Jag,erik och Lollo, hit the road, redo för lite "bil-måsten,alá falustad".
Det innebär: tre varv runt åhlensrondellen. Det som lades till i "bil-måsten" var:
Besök vid falugruva,klättra upp i lugnets hoppbackar,Tre varv runt lugnetrondellen och köpa dyrt godis på statoil 24. Det skulle egentligen blivit en varm korv+pucko men priserna var ju hutlösa. Fan, man kanske borde satsa på o införa 3 varv runt alla rondeller i Falun? då skulle man snurra..än idag.

Näe, nu ska jag gå o gråta en skvätt, eftersom alla mina vänner gör glada gatan i de fina vädret, medan jag ser fram emot en pub i furu,raggare och ett spel jag inte kan spela.

Piz på den!

erik: blocket-roskilde-killen har hört av sig på min melj. Han säljer dom för 1500( han har kvitto ) och har 4 st kvar. Vi ska ringa honom om vi är intresserade.


Förresten: Markoolio?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback