Hard workin' lady

Fram med filon! Sullesull med lattén i näven, nervrerande klick med bläckpennan i den andre.
Långa steg i korridoren med portföljen under armen, papper som fladdrar kring mitt huvud, likt besatta av att få skrivas under.
"Nej tack, jag bantar" In med äpplet i käften. Det blir ju faktiskt alldelles för mycket snabbmat, ett par kg skulle inte vara fel att gå ner? så jag kommer i den där urläckra heldressen från Gucci.
Den tjocka klacken på de halv-billiga bootsen går av. Satan, ingen tid får spillas. Hej o hå, tid är pengar!

In på morgonmöte, fram med filon, upp med whiteboarden och på med stordian. Det klickas på varenda laptop i hela rummet. Packa ihop, fort som fan, rätta till dressen, ut och luncha!! kanske hinner jag med en powerwalk också?
Det blir en grekisk sallad på Fiffis med Lena och Hans. Underbara mänskor, dubbeldejt på lördag? absolut, jag antecknar i filon! Kindpussar, fullt ståhej till gymmet. Barnvagnar överallt, helvete också, varför har dom inte karriär som jag?

Tillbaks till jobbet, nytt rött läppstift på, glatt leénde. Du ser trött ut? jasså!? jaha, näe jag mår utmärkt!
After work med kollegorna på leify´s bar på hörnet. Aktierna? men gööööörls nu pratar vi inte affärer! klackarna i taket och manhattan's ska skvalpa i det dyrbara drinkglasen!

Hem klockan 01.00. Vart har du varit älskling? Åhhh jobb, jobb, jobb! Inge mys nu, aja baja, det lär antecknas i filon först.. Kanske på lördag kväll? efter jag varit hos Ricardo? min älskare? utmärkt, godnatt!


Så kommer min framtid att se ut! Lenny har gått o skaffat sig två jobb.
1.Slussbruden
2. Black jack dealer.

Känns jävligt bra, självgod som en tok.

Kommentarer
Postat av: Malin

HAHA Erika har suttit och följt din blogg, och trott att det var Linnea Balkåsens! "Varför har Linnea en bild på en annan, och varför skriver hon inget om sin resa" haha


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback