A sinking boat...

image156

Den 13 maj 2007 klockan 12.00 ska jag på utbildning at slussbruden.
Den 13 maj 2007 klockan 09.30 tuffar studentkryssnings båten in i nynäshamn.

Det blir en kollision utan dess like, två båtar möts i mörkrets vindar. Båtar av samma skrot MEN ändå...ändå så olika. Får jag lov att utebli känslar av pengar,makt och dårskap? eller snuff,alkohol och synd?
Mitt liv är i kaos. Jag står vid ett stopljus på Manhattan i gryningen. Ska jag välja rött...eller grönt?
Ska jag välja mod? eller pengar?
Ska jag välja livet? eller döden?

ska jag vandra ensam på denna otillräckliga stig genom livet? Är det detta som begärs?

Jag bjuder er ett farväl och jag vet inte när jag dyker upp till ytan igen.





Kommentarer
Postat av: U-dawg

att svara på en blogg, är det verkligen att leva?
nja, snarare att bjuda, fast på distans. till en tillställning som redan ägt rum, rent av. jag tror det... ingen synk

2007-04-20 @ 00:01:57
Postat av: U2

aha!
en fortsättning, likt havens böljande våg, likt vindens viskande visioner.
mår skogen väl, av de som ständigt trampar dess mark?
Att dyka vore som att bjuda farväl, och mer därtill. må väl

2007-04-20 @ 00:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback