Be hold, Dragonriders!

Jag vet inte vart jag ska börja, jag saknar ord för att kunna analysera mera.  Okey, I SHALL TRY

Eragon
Alltså. Den 20 december 2006 så kliver jag,lollo och erik in i biosalen. Vi har popcorn,läsk och godis och är nöjda med det. Men inte lika nöjda som vi skulle bli 1 timma och 44 min senare.
Vi kan inte ungdå att de 10 resterande människorna i biosalen är fantasy-nördar utan dess like.
Filmen drar igång och det vi möts av är den unge pojken "Eragon" som är en fattig bondpöjk som bor med sin farbror och kusin. Hans kusin lämnar helt plötsligt byn ( varför tog dom upp de i filmen? det får vi aldrig riktigt svaret på för sedan handlar absolut inget mer om kusinen). Eragon hittar en stor blå "sten" som visar sig vara ett ägg som sedan spricker. Draken kommer ut ( som är förvånansvärt söt ) och det visar sig att Eragon är "the dragonrider". Den enda kvar i landet va-det-nu-hette-konstigt-namn-alá-sagan-om-ringen-bite, förutom kungen. Draken växer helt plötsligt upp på en sekund och hon och eragon kan läsa varandras tankar.

Draken heter typ "Sofira" eller nått. Och jag hatar hennes röst så hårt.
Filmen fortsätter och Eragon ska ut och rädda världen på nått vis. Sen blir allt helt osammanhängande och man brister ut i skratt vid ett FLERTAL tillfällen. Här sitter vi och kollar på en film som absolut har sina moments men dom försvinner illa kvickt av en ful replik eller flygande monster-soldater.



Jag kanske ska läsa upp några ur roll listan:
Eragon( Aragon...någon...?)- Yngre Loa falkman-look-a-like med konstant förvånad min.
Neger Kungen- Ja, jag vet inte. När kom han in i bilden?
Kungen- As tråkig kung som hade jätte mycket makt men bara var allmänt lame och skrek aldrig onda saker.
Durza-Ond man/skugga som hade torr hy och skrek tyska formler.
Arya( arwen...någon..?)- En tjej som Eragon helt plötsligt skulle rädda..what?
Doom eller drom?- En SOLKLAR föredetta dragon rider. Men tydligen inte för alla...
Sofihra- Draken som var ball men hade en sjukt ful röst och skulle hela tiden vara mammigt lustig.
BSB-frill boy- Vem var han och varför fanns han?

Jag skulle kunna hålla på ett bra tag till men jag tror ni förstår vart jag vill komma.
Men vi var absolut inte bittra när vi steg ut ur biosalen. Snarare tvärtom.
Lyckan var på topp. Vi hade sett en sevärd film, dock inte för att den var bra.
Den var så dålig att den var underbar. Ni lär se

"WE MUST FLEEEEEEE"

* Killen som hoppade över ett litet trappsteg var dock det roligaste någonsin, skrattet kunde inte hejdas.

Kommentarer
Postat av: matty

haha eragon pissar sig själv och sagan om ringen trilogin rätt i ansiktet! ett hån mot mänskligheten är vad fan det är.

2006-12-21 @ 12:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback