Misshandel och kärlek

En utekväll i Lom slutade med invalida skador men ändå med mycket kärlek!
Jobbade och slet hela kvällen, tänkte inte på mycket annat. Men ibland gled bilden av ett glas vitt fram.
Jag skuttade förtjust ut ur spisesalen, fri som en fågel, runt 12 slaget. Mottog ett samtal från Joakim, han var i stan (byn,centrum,sak,Lom) med sin vän. Vi möttes upp på Dr.Garmos, "källaren". Vi drack och roade oss.
När kvällen började sina, dö ut, ta slut så stod vi utanför källaren och hängde. Då kom Hans-Ragnvald ( japp), som tagen ur askan och tänkte " nu ska jag lyfta upp Linnea och snurra runt, tok va kul". Det gjorde han men, han var full. Ölen hade tagit honom. Det resulterade i skappamm skappadoom, skapiwwao. Jag föll, likt en trasdocka, 1½ m rakt ner i asfalten. Med huvud först och 2 trasiga armbågar inte långt efter. Hans-Ragnvald skrek "NEJ" i panik ett tag innan han förstod att jag överlevde. En väldigt lam efterfest på Rosa rummet och mycket "shh..han vet inte att jag blivit en varg" senare så var det bannemig sängdags. Idag är jag fanimej en invalido och mina armbågar är lika svullna som 2 tennisbollar.

Va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback