Until we bleed

Stockelistockelistockholm! Fan va glad jag är att vi möttes en stund, du och jag.
Onsdag-söndag kändes som en enda stor kram. En mysig och lång som värmer en i kylan.
Mötas upp med sina bästa vänner och känna gemensam pepp inför allt. Ja, det är livet det.

Onsdag

Köpte tradera-biljett för 3 kr. Thank you for nothing Falun, nu kör vi.
Jag och Lollo. two big L's. Stannade i Uppsala och träffade Jorrit.
Helt fantastiskt. Gammal Lom-nostalgi dammades fram och det var liksom..som vanligt, fast på ett nytt ställe.
Jorrit bjöd på renskav för att det var "svenskt". Jag äter aldrig renskav och är glad att jag fick pröva på något svenskt.
Släppte fram den gamle,goe övertalningen och vi spikade att Jorran och hans tjej också skulle åka till sthlm över helgen.
Med det i bagaget for vi vidare mot sthlm och Moa. Vi klövde i oss lite vin och talade om livet.

Torsdag

Jag och lollo hade planerat att gå på cino4. Highteck bio med lukter,3D-briller och annat ballt. Vi försov oss till det och flanerade istället runt odenplan och in till city. Köpte en ho-bo mössa. Den ska jag allt plocka fram på en sunkig trapp i New york.

På kvällen gick vi till Pelikan och drack öl med Moa och hennes vänner. Och sedan kom Erik och det var verkligen fantastiskt trevligt. Stellan hade vart på samma ställe. Inte då. Men vi kunde ta på bordet han suttit vid. Snacka om Starstruck.

Fredag

Om man hänger i stockholm i mer än 2 dagar krävs man på kultur. Vi valde att besöka "vin och sprit" museét. Vi gick med hörlurar och lyssnade på Hasse A skrova röst och smekte dunkar och trattar. Det var fint och lärorikt.
Köpte med oss ett lass thai och myste hos Moa. Sedan flyttade vi ut till Huvusta där Erik,Kerstin bor.
Fin lägenhet, precis vid bromma flygplats. Jag var fascinerad av alla planen.

Satte igång med en förfest. Moa kom. Jorrit och Sara kom. Ipod-battle kom.Vinet kom.
Besökte ett place vid Maria torget. Där dansade vi till denna låt:



sedan förvandlades jag,lollo och Erik till fab 5. Det kändes som om vi sprang genom hela världen.
Upp och ner, t-bana, rotating-man, ner och upp och rakt fram och sedan..hööööööööörs!
Vi smekte upp till Berns källare och vakten. Jag viskade "jag tror jag står på listan".
Visst, sa han. Hööörs sa vi och fick gå före alla, under det klassiska "ta-upp-repet".
Inne på Berns så mötte vi upp min kusin, som jobbar i baren. Vi glassade med martin k(nooot) och drack massa vin och mintu, typ for free.

Avslutade kvällen på topp i t-banen efter ett skrovmål på donken. 3 utslagna hjältar fläkte ut sig över säten och fick en hel trupp ordningsvakter att skratta. Vi bjurn!


Några snygga mobil-shots under kvelden.



Lördag

Vaknade sent och skrattade åt gårdagens bravader. Vilken kväll, vilka citat.
Lördag och nu var iaf Erik ledig på dagen. Vi drog med glada steg bort mot Tekniska museét, det var dags för Cino4.
Vi klirrade först in på systemet och kom sedan in som 18-åringar på museét. klirrklarrhöörs!
Spännande museéum, mindre spännande film. Det var kul att få vatten på sig, ca...1 gång, inte mer.

Hunrgriga som vargar käkade vi sedan pizza med Moa.Bara att ladda upp för en ny kväll.
Förfest hos min kusin. Kerstin,Jorrit och Sara var nu med igen och skulle fasen ut denna kväll.
Vi fortsatte mot Bonden. Rätt schysst ställe med dansant musik.
Sedan började en väldigt random kväll, när mananizer upptäcktes. Vi hamnade iaf på Marie Levou
och det var dans,dans,dans.

Ja, va ska jag säga mer. HÖÖRS!

Kommentarer
Postat av: moa

fan! missade jag rotating man???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback