Att åka eller inte åka

Sitter här och spekelurar om jag ska åka till Stockholm idag, 15,30, eller om jag väljer att åka imorgon istället.
Ni kanske tänker "varför inte åka idag?", men då kontrar jag med:
Vem fan vill spendera en fredagskväll i Stockholm när man kan sitta i Falun, i sitt trygga hem?

Känner mig ovanligt lat när jag tänker "Fan va jobbigt att åka massa tunnelbana (om jag åker på lördag behöver jag inte alls åka lite mycket), ha med sig smutstvätt till New york, stöka ner någon annans hem, inte sagt adjö till min pappa ( ni vet, flygrädslan..riktiga adjön är viktiga.)

Sen tänker jag realistiska tankar som: "klart jag åker nu, roligare att åka samtidigt som lollo och Katarina, hänga en extra kväll i Stockholm med Erik,kerstin,Moa, tunnelbana är askul"

Vafan gör man?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback