Home Sweet Home

Hemma igen efter en sjukt soft vecka i Teneriffa!

Jag och Toste drog ner till stockholm med sällskap av max och jocke på måndagskväll.
Vi landade hos Tostes Mormor där det vart lite käk. De andra killarna drog hem och jag o Toste gick o la oss.
På tisdag morgon drog vi flyget ner, fyfan vad jag hatar att flyga, jag tror hela tiden att min tid är kommen.

Efter en seg transferbuss tid så var vi framme in the town of doom-Puerto de la cruz.
Käkade god mat och kikade runt, kvällsolen sken fram bakom bergen och det kändes riktigt nice!

Onsdagen spenderade vi på den svarta lava beachen. Vi fick oss iallafall 1-2 timmar sol innan alla moln svepte in. Det vart käk, shopping och lite promenader.

Torsdagen så  blev vi riktigt charter resinärer då vi åkte med Ving upp till Teide, som är vulkanen på ön OCH spaniens högsta topp. Joru joru joru. Strålande sol där uppe men det gick knappast och ligga o steka med bikini eftersom det var ganska kallt och blåste. Gick runt där uppe i kratern och kikade på olika sten kreationer och så vidare.
Dom har spelat in scener ur  bröderna lejonhjärta, star wars och ett antal vilda västern rullar där.

Efter teide så åkte vi till en vin bordega och provsmakade olika viner. Jag blev helt enkelt en ostronslickande östermalmare där jag stod bland pensionärer och avsmakde allt ifrån cava till rött vin.
Till de käkade alla  kanariska potatisar med MOJOOO.

 På fredagen var det jätte molnigt och det sög. Vi gick runt lite och kollade men efter en stund var inte de så kul det heller. Vi inhandlade chips och öl ( extra mycket dern dagen). La in lite pengar i betalteven(!) och de visade sig att dom hade svt europa på hotellet så vi kollade på "Så ska det låta"

Lördagen tog vi bussen till Playa las americas som ligger på sydliga delen av ön där solen visar sig.
Riktigt soft dag på stranden med stora, härliga vågor.

På söndagen gick vi runt i staden som aldrig lyser, puerto, och funderade på om vi skulle ta bussen till playa las americas igen. Vi träffade då på ett par ifrån Göteborg som var i eld och lågor och skulle till nå informationsdisk för att dom skulle få bli flyttade till ett hotell i Playa las americas. Vi hängde med som två trasdockor. Några timmar senare låg vi vid poolen på coral beach hotel i playa las americas och svalde i oss eftermiddagssol.
Det vart mer semester där eftersom man kunde sitta på balkongen på kvällen och ta en bärs, utan att frysa ihjäl av blåst!

Det vart 1½ dag till vid stranden och poolen. På kvällarna åt vi gott med göteborgarna och spelade neger och president på balkongen.

En riktigt chill vecka helt enkelt! som avslut på det hela så såg vi den största stekaren någonsin på flygplatsen i Stockholm. Det var Peter Stormare som gled in med en helgrön adidasoverall, backslick, solbrillor ( klockan var 12 på natten-holllllyyywooooodstttiileeeee) okänd asiatisk kvinna och med en rottweiler i handen.

Han fastnade i tullen.

Nu orkar jag icke skriva mer.
Student-kick off på harrys ikväll. That's all my friends.
Teneriffa pics will arrive


peace

Kommentarer
Postat av: Malin

Fan vad nice ni verkar ha haft det! Jag har some gossip to you my friend ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback